donderdag 5 januari 2017

Van ijsbanen en een kouwe reiger.

Een ochtendje tekenen en vogels kijken in het Waalbos.
De zon scheen  , maar t voelde nog wat fris aan.
Op de fiets merkte ik dat sommige stukken weg nog ware ijsbanen waren !
Na een klein rondje wandelen , een buizerd, een groene specht en een wintertaling,
zie ik het zonlicht op een prachtig bomen bosje vallen.
Probeer dat maar te vatten op papier, van die kouwe bomen in t zonnetje.

Lamy safari met Noodlers black, Winsor Newton watercolors 20x14 cm  © Gertjan Velthuizen

Op weg terug naar mijn  fiets zie ik een reiger aan de sloot kant zitten. T is een blauwe maar hij ziet er uit als een kouwe, zo zit tie in elkaar gedoken. 


noodlers black WN watercolor, 6x5cm  © Gertjan Velthuizen


 Onderweg naar huis nog maar even een stukje Urban Sketching , zoals dat tegenwoordig heet, in mijn eigen durrepie ...                          
                                                                                                       

                                     Noodlers black, WN watercolor, 13x11 cm  © Gertjan Velthuizen

1 opmerking: