zaterdag 28 januari 2017

Sketchcrawl in Schiedam

Vandaag meegedaan met de sketchcrawl in Schiedam.
We waren te gast in het Blauwhuis.
Een oud pand , gebouwd in 1765, en in eerste instantie bedoeld als: vrouwen-verbeterhuis.
Althans dat zegt het ANWB bordje op de gevel. In de loop der tijd is het al van alles geweest, maar nu biedt het onder andere plaats aan creatieve ondernemers en kunstenaars.
Uiteraard heb ik net als de meesten overigens getracht het pand te tekenen.
Maar zoals ik dat vaker heb was de ruimte op het papier te klein, dus viel de helft van het klokke torentje alsmede de helft van het gebouw weg....



  © Gertjan Velthuizen

Ik was echter begonnen met tekenen in het stads park dat tegenover het blauwhuis ligt .
Ik tekende er de kauwtjes, zoals te zien in bovenstaande tekening, maar ook de wereldboom, een prachtige plataan:

  © Gertjan Velthuizen

Achter het blauwhuis is een soort binnenplaatsje, met een dikke achtermuur met daarboven op een rek met scherpe metalen punten. Ik weet niet of dat er van oudsher zat of dat het van later datum is,
respectievelijk om mensen binnen dan wel buiten te houden. In het midden van de achtermuur zit een zware deur naar buiten. Het binnenplaatsje was wat kil en grijs, maar rondom het scharnier van de deur groeide een klein plantje ! Ik kon het niet laten om dat even vast te leggen :


  © Gertjan Velthuizen

Al met al was het weer een hele leuke teken dag !
Meer  over dit evenement  op de blog van sketchcrawl2dam:
http://sketchcrawl2dam.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten