woensdag 12 april 2017

Mobiel atelier ?

Voor het zuiden des lands was voorjaarsweer op gegeven .
Terwijl het in het noorden herfstachtig zou zijn.
Hier in het westen was het eigenlijk weinig zon, veel wolken  en veel wind.
Herfstachtig dus.
En fris.
Ik had de auto langs de rivier de Oude Maas geparkeerd met de neus in de wind .
En de achterklep open.
Door de hoedenplank gedeeltelijk weg te klappen kon ik mooi in de kofferbak zitten.
Met m'n teken spullen !

                                                         © Gertjan Velthuizen

Zo had ik dus een mobiel atelier, en mocht het gaan regenen, onder de openstaande achterklep zou het redelijk droog blijven.
Om en om heb ik aan een kleine aquarel en een tekening in oost Indische inkt gewerkt.

Door het om en om werken komen beide werken  niet echt lekker uit de verf,
maar was het wel  leerzaam.
Je moet eigenlijk telkens op een andere manier kijken.
Althans zo ervoer ik het.
En dat vond ik verwarrend....en leuk !!


















© Gertjan Velthuizen.  Newton artist watercolor op Schoellershammer esparto 300gr,   8x22 cm




























© Gertjan Velthuizen. ,,Rietpen , kroontjespen, penseel, oost indische inkt, A5 tekenboek , Pink Pig, 270 gr aquarelpapier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten